Sunday, June 7, 2009

Fake it till you make it?!


Zoals mijn blog naam enigszins weergeeft, ik ben gek op Louis Vuitton! Het merk heeft zulke klassieke stukken in haar collectie, maar gaat ook zeker met de tijd mee! Dit hebben we te danken aan de geweldige Marc Jacobs.
Toen ik Louis Vuitton leerde kennen had ik nooit gedacht ooit een echte tas of accessoire te bezitten, want de prijzen liggen toch iets hoger dan een gemiddeld h&m’tje. Gelukkig ben ik nu de eigenaar van 7 prachtige tassen en enkele accessoires. Vaak krijg ik negatieve reacties van mensen die niets om designer tassen hebben, of er geen verstand van hebben. Veel mensen hebben namelijk echt een verkeerd beeld van de prijs van een Louis Vuittonnetje, zo dacht mijn moeder dat ik € 800 had betaald voor mijn zonnebril! Dat is natuurlijk niet waar! Maar een veel gehoorde opmerking is: waarom koop je niet gewoon een namaak, je ziet het verschil toch niet!! Tsjah, waarom niet? Fakes are never in fashion! Helaas heb ik me ook schuldig gemaakt aan het kopen van een (afschuwelijke) fake Louis Vuitton, zo één waar XL op staat in plaats van LV.

Zit je krap bij kas maar wil je toch die ene Louis Vuitton tas hebben? Internet is een geweldige plek om voor een zacht prijsje een tweedehands designer tas te vinden. Helaas worden er ook veel tassen aangeboden die echt lijken, maar toch nep zijn. Wil je niet opgelicht worden, lees dan deze simpele tips over hoe je een fake kan spotten.

1. Soms worden tassen aangeboden die niet eens bestaan, die Vuitton nooit gemaakt heeft. Of een bepaald model, maar de uitvoering bestaat niet. Bijvoorbeeld een Multicolore Neverfull. Bekijk eerst in de catalogus op vuitton.com of de tas voorkomt. Wanneer het gaat om een ouder model, Google de tas en kijk of je websites vind als bijvoorbeeld purseblog.com. Wanneer je alleen hits van replica sites krijgt, heb je grote kans dat het een fake is die wordt aangeboden.

2. Let op de hengsels! Vooral bij de Speedy’s zie je vaak lange hengsels, terwijl de echte kort zijn. Let ook op de kleuren, vooral bij multicolore tassen kloppen deze niet. Louis Vuitton gebruikt 33 kleuren, zie je er maar een stuk of 7 dan is het een fake!

3. De tekentjes (monogram, bloemetjes e.d.) staan vaak op 1 lijn. Als de tas onderbroken is door bijvoorbeeld een vakje dan moeten de tekentjes alsnog op 1 lijn staan. Ook wordt het monogram (de LV) bijna nooit afgesneden. Deze staan dus 9 van de 10 keer helemaal op de tas. Bij sommige modellen is het niet anders, en moet de LV wel afgesneden worden. Maar dit wordt dus alleen gedaan als het anders niet kan. Het is trouwens een fabeltje dat wanneer het monogram op zijn kop staat, dat het dan per definitie een fake is. De speedy is bijvoorbeeld uit één stuk canvas gemaakt, wat inhoudt dat de tekentjes op één kant wel op zijn kop moeten staan!

4. De meest simpele tip is wel: If it seems too good to be true, then it probably is! Als je een tas te koop ziet staan voor 80 euro, terwijl die ik de winkel minstens 800 euro dan kan je er gif op innemen dat de tas nep is. Waarom zou iemand zo’n dure tas aanbieden voor zo weinig geld?

Dit zijn natuurlijk maar enkele tips. Wil je meer weten dan zou je jezelf eens moeten aanmelden op The Purse Forum. Dit is het forum van de website purseblog.com. Op dit forum zitten heel veel designer bag addicts en kan je onwijs veel informatie vinden. Voor foto vergelijkingen kan je kijken op
http://www.bagbliss.com/counterfeits/louis-vuitton/. Ook kan je op e-bay enkele ‘guides’ vinden over hoe je een fake Vuitton spot!
Succes!

1 comment:

BAG2LIFE said...

Hi, wat een leuke blog!
Kijk eens voor authentieke tweedehands designer tassen op de nieuwe website:
www.bag2life.nl

Enkel en alleen authentieke gebruikte designer tassen in goede staat!